ÀURIA·FOTOGRAFIA. Mirades al patrimoni.

El Programa Àuria és un projecte del Departament de Cultura que vol apropar el patrimoni cultural a adolescents i joves per mitjà de l’experimentació amb les disciplines artístiques. La nostra proposta pedagògica experiencial és ÀURIA·FOTOGRAFIA. Mirades al patrimoni, un projecte que
Sigue Leyendo →

CIANOTÍPIES a L’EASD Serra i Abella.

Taller desenvolupat amb l’alumnat de fotografia de l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella, on hem compartit amb el grup la introducció a la història i la tècnica de la cianotípia, així com la seva pràctica, a partir de la creació dels fotolits que els va
Sigue Leyendo →

TROSOS DE DONES. Projecte pedagògic i expositiu. Museu Terra.

Trossos de dones és un projecte fotogràfic dissenyat  per treballar la identitat femenina i la recuperació de la seva memòria en l’entorn rural, donant-li més presència i visibilitat per mitjà de la fotografia i la narrativa visual, que conceptualment remet de forma directa al t
Sigue Leyendo →

RETRATS INTERVINGUTS. “La pulsió creativa” de Pere Formiguera. MNAC.

Tallers fotogràfics per explorar l’obra de Pere Formiguera (Barcelona 1952-2013), en una breu visita a sales, on s’exposa La pulsió creativa, un recull de diverses sèries fruit de la donació que va fer la seva família l’any 2016, dipositant al MNAC tot el seu fons, sumant-
Sigue Leyendo →

TERRITORIS FOTO-GRÀFICS. Una aproximació visual al paisatge.

Fotografies de la mostra de Bernard Plossu: Paisatges catalans de Picasso, exposada al Museu Picasso de Barcelona. “La fotografía se hace con el cuerpo, no con el ojo.”  (Plossu, 2011, p. 15). Terrasa, J. “La fotografía se hace al andar: Bernard Plossu y el paisaje español”. Fotocinem
Sigue Leyendo →

MIRADES AL TERRITORI. Institut d’ Altafulla.

Proposta interdisciplinària de treball fotogràfic amb l’alumnat de 3r d’ESO en col·laboració amb el cos docent de l’Institut d’Altafulla, que ha dinamitzat algunes activitats, per tal que resti com a projecte de centre a desenvolupar de forma autònoma en pròxim
Sigue Leyendo →

EL FONS AMICAL DE MATHAUSEN-FRANCESC BOIX del MHC va a les UEC. MHC.

Tornem a treballar amb el fons fotogràfic de l’Amical de Mauthausen-Francesc Boix, per encàrrec del Museu d’Història de Catalunya, amb la voluntat de donar a conèixer les situacions històriques que van derivar en la Segona Guerra Mundial i l’Holocaust, tragèdies que
Sigue Leyendo →

FOTODEBAT: retrat, identitat, imatge.

Autoria desconeguda: Retrat, entre 1842 i 1860. AFB. Lari, J.M.. Noia amb càmera Kodak ‘Baby Brownie’, entre 1940 i 1960. AFB. Bach, A. i Meloni, M.: Projecte Linde, 2019. Col·lecció Nacional de Fotografia, AFB. Taller realitzat dins de Barcelona Activa, amb el col·lectiu de joves que
Sigue Leyendo →

FONS AMICAL DE MAUTHAUSEN-FRANCESC BOIX. Museu a l’Aula. MHC.

Projecte educatiu realitzat per al Museu d’Història de Catalunya, que s’incorporarà aviat en la seva oferta educativa virtual dins d‘El museu a l’aula, en el qual hem dissenyat: el Programa Educatiu, el Dossier de recursos pedagògics per a mestres, les Galeries
Sigue Leyendo →

COLORS PER TOTES LES MIRADES. Projecte fotogràfic Escola Pau Sans.

Projecte de recerca fotogràfica realitzat amb tota l’Escola Pau Sans de l’Hospitalet de Llobregat, dins del Programa pedagògic de la Fundació Catalunya-La Pedrera, en col·laboració amb la Fundació Joan Miró, on hem dissenyat i realitzat la formació fotogràfica pel claustre
Sigue Leyendo →