TERRITORIS FOTO-GRÀFICS. Una aproximació visual al paisatge. Museu Picasso

Fotografies de la mostra de Bernard Plossu: Paisatges catalans de Picasso, exposada al Museu Picasso de Barcelona. “La fotografía se hace con el cuerpo, no con el ojo.”  (Plossu, 2011, p. 15). Terrasa, J. “La fotografía se hace al andar: Bernard Plossu y el paisaje español”. Fotocinem
Sigue Leyendo →

MIRADES AL TERRITORI. Institut d’ Altafulla.

Proposta interdisciplinària de treball fotogràfic amb l’alumnat de 3r d’ESO en col·laboració amb el cos docent de l’Institut d’Altafulla, que ha dinamitzat algunes activitats, per tal que resti com a projecte de centre a desenvolupar de forma autònoma en pròxim
Sigue Leyendo →

EL FONS AMICAL DE MATHAUSEN-FRANCESC BOIX del MHC va a les UEC. MHC.

Tornem a treballar amb el fons fotogràfic de l’Amical de Mauthausen-Francesc Boix, per encàrrec del Museu d’Història de Catalunya, amb la voluntat de donar a conèixer les situacions històriques que van derivar en la Segona Guerra Mundial i l’Holocaust, tragèdies que
Sigue Leyendo →

FOTODEBAT: retrat, identitat, imatge. AFB

Autoria desconeguda: Retrat, entre 1842 i 1860. AFB. Lari, J.M.. Noia amb càmera Kodak ‘Baby Brownie’, entre 1940 i 1960. AFB. Bach, A. i Meloni, M.: Projecte Linde, 2019. Col·lecció Nacional de Fotografia, AFB. Taller realitzat dins de Barcelona Activa, amb el col·lectiu de joves que
Sigue Leyendo →

FONS AMICAL DE MAUTHAUSEN-FRANCESC BOIX. Museu a l’Aula. MHC.

Projecte educatiu realitzat per al Museu d’Història de Catalunya, que s’incorporarà aviat en la seva oferta educativa virtual dins d‘El museu a l’aula, en el qual hem dissenyat: el Programa Educatiu, el Dossier de recursos pedagògics per a mestres, les Galeries
Sigue Leyendo →

COLORS PER TOTES LES MIRADES. Projecte fotogràfic Escola Pau Sans.

Projecte de recerca fotogràfica realitzat amb tota l’Escola Pau Sans de l’Hospitalet de Llobregat, dins del Programa pedagògic de la Fundació Catalunya-La Pedrera, en col·laboració amb la Fundació Joan Miró, on hem dissenyat i realitzat la formació fotogràfica pel claustre
Sigue Leyendo →

FOTOGRAN. Estudi-pilot.

FOTOGRAN: La fotografia com a medi educatiu per estimular l’aprenentatge i la creativitat en la gent gran. És un projecte a desenvolupar en tallers setmanals, on  les persones grans que hi participin fan diversos itineraris fotogràfics pel barri/districte, així com per les entit
Sigue Leyendo →

FORMACIÓ PLA FORMATIU DE ZONA. Museu de la Vida Rural. Fundació Carulla.

Formació per a docents dins del Pla de Formació de Zona del Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà, per encàrrec del Museu de la Vida Rural, acompanyant en el procés de descoberta i d’incorporació de la fotografia, el llenguatge i l’alfabetització visual, en les seves di
Sigue Leyendo →

FOTOGRAFIA DE NATURA A L’ARQUITECTURA. Reial Monestir de Pedralbes.

Taller desenvolupat amb públic adult, on hem proposat retratar la natura dins del recinte arquitectònic del monestir, cercant la interpretació del medi natural enmig d’un entorn amb tant de pes simbòlic i visual com és el Reial Monestir de Pedralbes. Podem dir que la fotografia
Sigue Leyendo →

TALENT LATENT. SCAN Tarragona. Tallers educatius.

Traces. Memòries de la imatge fotogràfica, es el títol de l’exposició de treballs fotogràfics seleccionats per a la mostra Talent Latent de SCAN Tarragona 2023, comissariada per Érika Goyarrola, un conjunt de mirades que reflexionen entorn la idea de l’aparença que present
Sigue Leyendo →