Cliente:Diputació de Barcelona
Date:October 08, 2018

Fotopoemes Manlleu BIBLIOLAB

Seguim amb l’activitat de Fotopoemes dins el projecte Bibliolab per aquest curs, a la Biblioteca Municipal BBVA de Manlleu, on hem desenvolupat aquesta activitat fotogràfica amb els participants, descobrint-los la relació entre imatges i poesia, a partir del visionament del treball de Joan Brossa i Chema Madoz, que alguns ja coneixien i que ha provocat un bon debat al voltant de la sema obra, la seva manera de treballar amb els objectes, de pensar el món, les idees i la manera d’expressar-les.

Hem iniciat la sessió veient una selecció d’imatges dels dos artistes, animant-los a observar, reflexionar i replantejar el sentit dels objectes, cercant una nova interpretació d’aquests, descontextualitzant-los i atorgant-los-hi un nou aspecte o significat. S’han inspirat amb el treball de Joan Brossa com a poeta visual, i de Chema Madoz amb les seves metafòriques imatges. Han contemplat els seus treballs i ens hem adonat de les possibilitats d’explorar els objectes, les formes, els significats, les idees, les associacions, que han cercat seguidament amb el seu treball fotogràfic a l’aula, amb les seves càmeres.

Han intentat recrear aquest estat d’observació i joc de Brossa i Madoz, no només en el seu vessant més conceptual, on tots dos recorren a la construcció poètica, sinó també en un vessant més formal, jugant amb els objectes i les seves formes. Per a Brossa i Madoz l’objecte és una oportunitat per al joc i la descoberta, així ho hem transmés als participants.

Els demanem als participants que mentre treballen es plantegin qüestions com: Què és la poesia visual? Quin paper hi juguen els objectes quotidians? Com mirem un objecte? Pot arribar a sorprendre’ns? Influeix la llum en interpretació de l’objecte? I el punt de vista? I la composició? Juguem amb els objectes, els mirem, els hi donem la volta…? Incitant-los a cercar nous significats per aquell mateix objecte.

També recordem en el decurs de la sessió, alguns conceptes fotogràfics, perquè els considerin a l’hora de fotografiar un objecte o bodegó: què és el punt de vista? o l’enquadrament? Com puc modificar la llum? Què és una llum dura, o suau, o filtrada? Fem la il·luminació directa o indirecta?, Com organitzo els elements que vull fotografiar per donar més força a la imatge final?

Han observat, jugat i capgirat els objectes i les imatges, trobant nous sentits als elements, cercant metàfores visuals que ens han sorprès a tots. Veieu-ne alguns exemples:

Imatges de: Facund, Maria Angels, Juli, Núria.