Cliente:CCCB
Date:December 19, 2016

FOTOCOL·LECCIONS amb l’IES Miquel Taradell

Projecte creat i desenvolupat per Eugènia Ortiz i Món Casas amb el CCCB en col·laboració amb l’IES MIQUEL TARADELL, en paral·lel a l’exposició Fenòmen fotollibre, al CCCB. Dins la convocatòria d’Apadrina el teu equipament 2017, incorporat en els currículums de plàstica, llengua i informàtica, de 2n d’ESO. Vam fer 1 sessió introductòria teòric-pràctica, 4 sessions pràctiques a l’Institut i una darrera sessió teòric-pràctica a l’exposició. Finalment van realitzar un foto llibre amb les seves col·leccions de fotografies.

https://www.barcelona.cat/barcelonacultura/ca/recomanem/mostra-fotocolleccions-cccb

Proposem treballar a partir de les col·leccions d’imatges generades i acumulades pels nois i noies, per mitjà de les quals s’expressen i mostren els seus mons, que sovint conformen col·leccions en xarxa, per mitjà d’Instagram, Pinterest, Flicker, Facebook, Thumblr, o d’altres.

Aquestes són col·leccions d’imatges, que pugen i s’endrecen cronològicament de forma automàtica, que sovint els joves comparteixen i acumulen de forma poc pensada i poc reflexionada. Podem observar-les amb ells, per entendre què mostren? Què busquen? Quin sentit prenen com a col·lecció? Són conjunts de fotografies que parlen de la seva quotidianitat, per tant, conformen una narració visual de les seves vides? És aquesta la seva intenció? O són narracions inconnexes i atzaroses?

Analitzarem la creativitat d’aquest acte fotogràfic i compilador, la seva posada en escena i eleccions, així com la seva organització, difusió, i el que es deriva d’això, per acabar construint una nova fotocol·lecció, que els ajudi a organitzar els missatges de les imatges que comparteixen, en forma de fotollibre.

Els ajudarem a definir un tema central, generador de la selecció, que sigui important o revelador per ells, com a fil conductor de la narració.

Objectius
– Comprensió del llenguatge fotogràfic com a llenguatge comunicatiu.
– Ampliació de la cultura visual a partir de l’anàlisi i la lectura d’imatges.
– Reconeixement dels continguts explícits i implícits de la imatge fotogràfica.
– Pràctica de l’expressió a partir de codis artístics i comunicatius preexistents.
– Gestió i utilització de recursos propis.

Podeu consultar el dossier associat a l’activitat en el següents enllaços:

http://www.cccbeducacio.org/ca_ES/web/guest/activitats/-/institut/a_16201

Dosssier Fotocol·leccions

triptic-cccb-web

Les col·leccions van prenent forma, fem seleccions rere seleccions, definim el missatge, cerquem la narrativa.