Projecte dissenyat i conduït per Eugènia Ortiz i Món Casas. Fem un taller de dues sessions de treball amb la fotografia amb els/les alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Miquel Tarradell de Barcelona, on realitzem diverses pràctiques fotogràfiques entorn la idea de l’aut
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Proposta de treball fotogràfic amb tauletes o Ipads, en la qual intentarem descobrir i descriure la nostra quotidianitat, els companys, els mestres, la família, l’escola, l’entorn… nosaltres mateixos. Treballarem conceptes fotogràfics bàsic
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT Taller experimental de creació, on els alumnes podran endinsar-se en el món de la fotografia analògica per mitjà d’una tècnica fotogràfica del S. XIX; la Cianotípia. Per fer-lo hi ha un procés creatiu que necessita tot un treball previ a la confecció d&
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: La fotografia de retrat ha estat un dels gèneres fotogràfics més atractius perquè ens remet a alguna cosa molt propera: nosaltres mateixos i els altres, el qui sóc? I el, com som? Activitat fotogràfica on els/les alumnes es faran retrats per definir-se, most
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT Podem realitzar fotografies amb una càmera de cartó? Com es forma la imatge dins les nostres càmeres? Activitat d’anàlisi del fet fotogràfic, a través de la qual entendrem el funcionament de la llum i dels materials sensibles. Realitzada amb càmeres est
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT : L’objectiu és confeccionar un fotollibre amb els alumnes, una narració visual treballada en petits grups, que ens expliqui algun tema o aspecte que es vulgui treballar a l’aula. Poden fer prèviament un reportatge fotogràfic del barri, de l’
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Activitat fotogràfica i de debat on proposem als nois i noies l’anàlisi de les seves col·leccions de fotografies penjades a les xarxes socials, valorant els aspectes formals i visuals, les connotacions significatives, les intencions explícites i la nar
Man Ray, 1912 DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Taller participatiu on els alumnes faran servir la classe com a càmera fotogràfica, descobrint els principis físics i químics de la llum, per mitjà de l’experiència fotogràfica, creant els seus propis dibuixos de llum o Fotogrames. Podran
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Farem un recorregut amb Google street view per algunes ciutats d’arreu del món, tot observant els seus vianants i escenaris, demanarem als alumnes que posin especial atenció al tema de la identitat, què passa amb la identificació dels individus i dels espais