AUTORETRAT A L’INS Miquel Tarradell

Projecte dissenyat i conduït per Eugènia Ortiz i Món Casas. Fem un taller de dues sessions de treball amb la fotografia amb els/les alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Miquel Tarradell de Barcelona, on realitzem diverses pràctiques fotogràfiques entorn la idea de l’aut
Sigue Leyendo →

FOTOGRAFIAR AMB IPAD

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Proposta de treball fotogràfic amb tauletes o Ipads, en la qual intentarem descobrir i descriure la nostra quotidianitat, els companys, els mestres, la família, l’escola, l’entorn… nosaltres mateixos. Treballarem conceptes fotogràfics bàsic
Sigue Leyendo →

EL BLAU DEL SOL Taller de cianotípies

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT Taller experimental de creació, on els alumnes podran endinsar-se en el món de la fotografia analògica per mitjà d’una tècnica fotogràfica del S. XIX; la Cianotípia. Per fer-lo hi ha un procés creatiu que necessita tot un treball previ a la confecció d&
Sigue Leyendo →

RETRATA’T!

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: La fotografia de retrat ha estat un dels gèneres fotogràfics més atractius perquè ens remet a alguna cosa molt propera: nosaltres mateixos i els altres, el qui sóc? I el, com som? Activitat fotogràfica on els/les alumnes es faran retrats per definir-se, most
Sigue Leyendo →

LA CAPSA FOTOGRÀFICA Taller de fotografia estenopeica

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT Podem realitzar fotografies amb una càmera de cartó? Com es forma la imatge dins les nostres càmeres? Activitat d’anàlisi del fet fotogràfic, a través de la qual entendrem el funcionament de la llum i dels materials sensibles. Realitzada amb càmeres est
Sigue Leyendo →

FOTO LLIBRE narrem amb imatges

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT : L’objectiu és confeccionar un fotollibre amb els alumnes, una narració visual treballada en petits grups, que ens expliqui algun tema o aspecte que es vulgui treballar a l’aula. Poden fer prèviament un reportatge fotogràfic del barri, de l’
Sigue Leyendo →

FOTOCOL·LECCIONS EN XARXA

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Activitat fotogràfica i de debat on proposem als nois i noies l’anàlisi de les seves col·leccions de fotografies penjades a les xarxes socials, valorant els aspectes formals i visuals, les connotacions significatives, les intencions explícites i la nar
Sigue Leyendo →

FOTOGRAMES DE LLUM

Man Ray, 1912 DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Taller participatiu on els alumnes faran servir la classe com a càmera fotogràfica, descobrint els principis físics i químics de la llum, per mitjà de l’experiència fotogràfica, creant els seus propis dibuixos de llum o Fotogrames. Podran
Sigue Leyendo →

MIREM AMB 9 ULLS La fotografia virtual

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Farem un recorregut amb Google street view per algunes ciutats d’arreu del món, tot observant els seus vianants i escenaris, demanarem als alumnes que posin especial atenció al tema de la identitat, què passa amb la identificació dels individus i dels espais
Sigue Leyendo →