FLIPBOOKS: Fem pel·lícules portàtils!

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Taller d’animació d’imatges a través de la creació d’un foliscòpi (flipbook). Utilitzant com a fons imatges pròpies o d’arxiu fotogràfic o fílmic, dibuixarem personatges que transitin per aquests espais, donant moviment a una escena a través d’aquesta tècnic
Sigue Leyendo →

FOTOGRAFIAR AMB IPAD

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Proposta de treball fotogràfic amb tauletes o Ipads, en la qual intentarem descobrir i descriure la nostra quotidianitat, els companys, els mestres, la família, l’escola, l’entorn… nosaltres mateixos. Treballarem conceptes fotogràfics bàsic
Sigue Leyendo →

VESTIM-NOS D’ART I DIBUIXEM AMB LLUM!

Activitat de treball amb la fotografia i l’expressió corporal. A partir d’unes obres d’art proposades, els/les alumnes decideixen com intervenir sobre la imatge amb el traç de llum i color. LLOC: A l’aula SESSIONS/ DURADA: 1 sessió 1:30 H CURSOS: Infantil i Primària
Sigue Leyendo →

EL BLAU DEL SOL. Taller de cianotípies.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Taller experimental on els nens i nenes podran endinsar-se en el món de la fotografia sense càmera, per mitjà d’una tècnica poc coneguda i senzilla, la cianotípia. Per fer-lo hi ha un procés creatiu que necessita tot un treball previ a la confecció d’una ima
Sigue Leyendo →

LA CAPSA FOTOGRÀFICA Taller de fotografia estenopeica

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT Podem realitzar fotografies amb una càmera de cartó? Com es forma la imatge dins les nostres càmeres? Activitat d’anàlisi del fet fotogràfic, a través de la qual entendrem el funcionament de la llum i dels materials sensibles. Realitzada amb càmeres est
Sigue Leyendo →

L’ESCOLA ABANS I ARA

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Partint d’imatges de l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, sobre les escoles de Barcelona al llarg del temps (http://ajuntament.barcelona.cat/arxiumunicipal/arxiufotografic/ca/galeries/les-escoles), entenem què és un Arxiu, quina és la seva funció, quins document
Sigue Leyendo →

LA FOTOESCOLA

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: La Fotoescola és una proposta educativa exclusivament dissenyada per a les escoles, adequada als alumnes de Cicle inicial, mig o superior de Primària, consistent en un seguit d’activitats fotogràfiques a desenvolupar al llarg d’un o més díes, com a Jornada d
Sigue Leyendo →

FOTOGRAMES DE LLUM

Man Ray, 1912 DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Taller participatiu on els alumnes faran servir la classe com a càmera fotogràfica, descobrint els principis físics i químics de la llum, per mitjà de l’experiència fotogràfica, creant els seus propis dibuixos de llum o Fotogrames. Podran
Sigue Leyendo →