Amb aquest taller hem volgut apropar-nos a la fotografia d’arquitectura, descobrint un entorn històric que ofereix nombroses possibilitats expressives, com és el Reial Monestir de Pedralbes, sempre amb la voluntat de mostrar els espais creats per la mà humana amb una intenció constructiva, que poden ser públics o privats, antic o recents, actuals o no, grans o petits, i que estan compostos de volums i formes que estableixen una relació amb l’espai exterior que l’envolta, com amb la llum ambient, creant espais i recorreguts interiors o exteriors, distribuint espais… La fotografia d’arquitectura ha de mostrar aquesta creació i aquesta relació, per transmetre l’essència de l’edifici o de la construcció que retrati, sigui l’espai comprès entre murs, o els mateixos murs en si, en un edifici o conjunt d’edificis, des d’una vista general, panoràmica o de detall. Té la voluntat també de relacionar l’edificació amb l’espai on es troba, per donar-li context, i més enllà, sempre ho fa des de la mirada de qui interpreti fotogràficament, en funció del seu estil i la relació que estableixi amb l’espai i la construcció que afronta, per tant, cada mirada serà una interpretació i una visió diferents de la mateixa estructura i ànima de la construcció.
Ens va ajudar en aquest apropament, la introducció que ens van fer sobre l’edifici, quina era la seva història, funció i peculiaritats, la seva data de construcció de 1326 en endavant, fundat pels reis Jaume II i la seva esposa Elisenda de Montcada essent un monestir femení de l’ordre de les clarisses, com també el recorregut que ens van fer pels diversos espais.
El fet de treballar amb les càmeres dels telèfons mòbils, va facilitar l’agilitat en la captació fotogràfica i fer algunes preses inusuals, així com emprar el format panoràmic, en detriment pot ser de la qualitat, però resultant una eina molt útil per l’aprenentatge i la pràctica fotogràfica, especialment quan amb les usuàries vam descobrir algunes eines que desconeixien dels seus aparells i vàrem canviar els ajustos predeterminats.
Els hi vam proposar també fotografiar en blanc i negre, o almenys provar-ho, donat que és una forma de ressaltar les textures i contrastos, posar més atenció a les formes, als volums, a les llums i els contrastos …