Miró vist per Gomis és una proposta educativa dissenyada per al Cicle Mitjà i el Cicle Superior d’Educació Primària. Es presenta en forma de maleta didàctica amb l’ objectiu que els centres educatius descobreixin la figura de Joan Miró i el seu univers creatiu per mitjà de la mirada del seu amic Joaquim Gomis, fotògraf i promotor de les arts. Les fotografies que Gomis va fer dels processos de treball de Joan Miró i de l’ essència del món mironià ofereixen una nova perspectiva per explorar l’ obra de l’ artista.
Aquesta proposta vol transformar la manera com s’ explora en la producció de Miró. L’ objectiu és aprofundir en l’ imaginari creatiu i en els processos de treball de l’ artista, oferint una nova mirada que serveixi com a punt de partida per incorporar noves dinàmiques creatives a l’ aula.
Les maletes didàctiques són un recurs educatiu d’interpretació molt atractiu per a per a portar a les escoles o altres llocs culturals i acostar-se al coneixement d’una manera diferent. Poden viatjar a llocs que no tenen un contacte tan accessible o pròxim amb el museu. Els materials que integren la maleta tenen l’objectiu d’acostar als futurs visitants-alumnes i mestres a un tema concret, per exemple: el treball del museu, una cultura en particular o una època que es vol destacar. La interacció amb els materials que la integren poden detonar l’interès per conèixer el que el museu presenta a les seves sales d’exhibició.
El seu contingut i la metodologia emprada pot obrir en els participants la percepció i emocions, i el mediador (professor o educador del museu) pot activar l’interès per determinades obres o objectes, com a detonadors de sabers previs objectius i subjectius. Possibilita en el cas de l’art la construcció de sentit estètic i de vida quotidiana, veient-ho com a mitjà i detonador de sabers i experiències estètiques que estimulen l’empatia emocional i les habilitats de pensament com la imaginació i la creativitat.
Escola Sant Ildefons de Cornellà,
La maleta didàctica consta de quatre capses amb materials que corresponen a un àmbit introductori, amb dossiers de treball per als docents, i tres àmbits temàtics per explorar l’ univers de Miró i Gomis, que són: Els Materials, Les Eines i Els Viatges.
1. Pràctica de lectura visual: llegim i interpretem fotografies amb el grup

2. Pràctica de narrativa visual: confeccionem una història amb imatges

3. Pràctica de fotocollage: deconstruim i reconstruim les imatges


4. Pràctica de fotomòbil: donem volum a les fotografies
